2010. március 28., vasárnap

TÖLTÖTT HUSI


Bár sajnos nem én találtam fel a töltött dagadót, de ettől még világraszóló találmány. Ezerféleképpen el lehet készíteni, hidegen-melegen finom és igen látványos. Mindösszesen annyit újítottam rajta, hogy sertéshálóba tekertem a húst. Az ötlet hatásosnak bizonyult, a töltelék szépen a helyén maradt...

TÖLTÖTT HUSI ( most éppen így, máskor meg máshogy..)

1 sertésdagadó alsó része
1 sertésháló
1 vöröshagyma
2 áztatott zsemle
30 dkg darált sertéslapocka
15 dkg csirkemáj
só, bors, majoranna, szerecsendió
1 tojás
őrölt kömény
vágott petrezselyem
balzsamecet
még 1 vöröshagyma
5 gerezd fokhagyma héjastól

A húst a zsemlés-húsos- elkapart csirkemájas- hagymás-fűszeres- tojásos töltelékkel megtöltöttem, a sertéshálóba betekertem. Kívülről is sóztam-borsoztam, őrölt köménnyel bedörzsöltem. Mellé tettem a másik hagymát és a fokhagymagerezdeket, kicsi balzsamecetet öntöttem rá és forró sütőben fél órát, majd 140 fokon lefedve még további két és fél órát sütöttem.

Párolt lilakáposztával tálaltam.

Zsemle helyett főtt rizzsel is szoktam készíteni.

Nincsenek megjegyzések: