2012. december 27., csütörtök

JOLLOF RIZS



A nagy karácsonyi sütés-főzés keretén belül készítettem ezt a köretet. A képen szereplő bárányra most nem szeretnék külön kitérni, a recept megtalálható itt. Annyit változtattam mindössze  hogy rosé helyett vörösborral készült, illetve a húst pácolás előtt bedörzsöltem őrölt korianderrel és köménnyel. Köretnek egy nigériai specialitást készítettem, aki kedveli a fűszeresebb ízeket annak bátran ajánlom.

JOLLOF RIZS

1 nagyobb vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
ujjnyi gyömbér
1 kk pirospaprika
1 kk cayenne bors
1 kk currypor
3 ág friss kakukkfű vagy 1kk. szárított
3-4 babérlevél
3 nagy hámozott paradicsom
1 zöldpaprika
1 csésze basmati rizs ( érdemes jó minőségű rizst használni  különben ragadós lesz )
olíaolaj
só, bors

A felaprított hagymát és reszelt gyömbért egy kevés olajon megfuttatom, hozzáadom a tört fokhagymát. Vigyázok hogy ne égjen meg. Beleteszem a fűszereket, az apróra vágott paprikát, paradicsomot és sűrű ragut főzök belőle.
A rizst a kész raguba keverem és annyi forró vizet öntök rá amennyi bőven ellepi. ( Körülbelül a rizs mennyiségének a másfélszeresét. ) Sózom, borsozom.
Szorosan lefedem és nagyon kis lángon 10 percig párolom, majd a tüzet elzárva további 10 percig pihentetem. Ezalatt a rizs felszívja a nedvességet és szépen megpuhul.

Villával picit átkeverem, zöldsalátával  és a báránycsülökkel  tálalom.

Pazar, különleges, fűszeres étel.


Nincsenek megjegyzések: