2008. augusztus 17., vasárnap

TÁRKONYOS KRUMPLILEVES BUGGYANTOTT TOJÁSSAL

TÁRKONYOS KRUMPLILEVES BUGGYANTOTT TOJÁSSAL

1/2 kg. krumpli (én a sárga héjút szeretem, ennek édesebb az íze,bár vigyázni kell mert könnyen szétfő)
1 csomag újhagyma
1 csokor zellerzöld
evőkanálnyi aprított tárkony
húsleves
2 dl tejföl
pici liszt
kevés vaj
olívaolaj
citromlé

4 tojás
ecet


Az újhagymát a vaj és olaj keverékén megfonnyasztom, hozzáteszem a krumplit,felöntöm húslevessel, beleteszem a zellert és a tárkonyt. Ha a krumpli már puha, a zellert eltávolítom és tejföllel a levest behabarom. Citromlével ízesítem.
Közben elkészítem a buggyantott (előkelő helyeken posírozott ) tojást: ecetes-sós vizet forralok, a tojásokat nagyon óvatosan beleütöm és 3 percig főzöm. Szűrőkanállal kihalászom, picit leöblítem és máris mehet bele a levesbe.

Azon melegében tálalom.

A buggyantott tojás karfiol-vagy zöldbablevesben is nagyon finom...

Nincsenek megjegyzések: