2009. május 7., csütörtök

KÓKUSZTEJES CSIRKELEVES

Kr. megajándékozott egy kis citromfűvel és némi gyömbérrel. Nem hagyhattam parlagon heverni, annál is inkább, mert Kispöti jelezte hogy jön és éhes. ( Ezt a tényt ugyan nem szükséges külön közölni, ugyanis Kispöti mindig éhes.) Így tehát gyorsan elszaladtam cilantrot venni, ami a kedvenc fűszerem egyébként. A. szerint ugyan a cilantronak svábbogár íze van, de szerintem ez aljas rágalom, annál is inkább mert A. még sosem kóstolt svábbogarat. Én személy szerint annyira kedvelem, hogy a blogomat is majdem így kereszteltem el, sajnos azonban ezt a nevet már elfoglalta egy hozzám hasonlóan jó ízlésű blogger. Így lettem hát Neguilla, ami semmiképpen nem tévesztendő össze egy bizonyos Lawson nevezetű kolleginával, azt is mondhatnám hogy mindennemű hasonlóság a véletlen illetve a képzelet műve. Itt kívánnám megjegyezni azért zárójelben, hogy a fent említett nőszemély munkásságát igen tiszteletreméltónak tartom.
Szóval, a fűszernövényemmel felszerelkezve hozzáláttam hogy megdöntsem a gyorsasági levesfőzés világrekordját és mielőbb megetessem a fiacskámat.

KÓKUSZTEJES CSIRKELEVES

1,5 liter csirkeleves
2 főtt csirkemell
30 dkg gomba
thai citromfű
kaffer lime levél
kevés piros chilipaszta (elméletileg zöldből illene csinálni,de nekem most ez volt otthon)
2 gerezd fokhagyma
kis darabka gyömbér szeletekre vágve
2 dl sűrű kókusztej ( én porból csináltam)
halszósz
2 lime leve
kevés barnacukor
friss cilantro (azaz koriander levél)
apróra vágott lilahagyma

A levest a gyömbérrel, citromfűvel és levéllel, chilivel és fokhagymával 15 percig lassan forralom majd leszűröm. Beleteszem a kockákra vágott csirkehúst, a gombát, citromlevet és cukrot, kókusztejet, halszósszal ízesítem és még 10 percig főzöm. Ha kész, a tetejét megszórom hagymával és cilantro levelekkel.

Nincsenek megjegyzések: