2009. szeptember 27., vasárnap

TANDOORI CSIRKE


Olyan szép idő volt szombaton hogy grillezni szerettem volna. Valami izgalmas de mégis könnyű recepten gondolkodtam. Korábban már készítettem ilyet bárányból, sőt lazacból is, de most csak csirke volt otthon. ( Eredetileg egyébként is csirkéből készül ez az étel.) Nem is részletezném túlságosan az elkészítését, annál is inkább mert semmi ördöngösség nincs benne és különben is már megtettem itt.
A fűszerkeveréket készítettem kicsit másképp:

TANDOORI FŰSZERKEVERÉK

Őrölt fűszereket használtam, az igazi azonban az lett volna ha a hozzávalókat száraz serpenyőben megpirítom és frissen töröm meg mozsárban. Ennyire szorgalmas azonban nem vagyok...A mennyiségeket is csak úgy saccperkábé határoztam meg.

1 kk. kardamom
1 kk. római kömény
1 kk. koriander
1 kk. feketebors ( ezt viszont frissen daráltam)
1 kk. fahéj
1/2 kk. szegfűszeg
1/2 kk. szerecsendió
1 kk. pirospaprika
1 kk. őrölt chilipaprika

Tettem még hozzá egy ujjnyi frissen reszelt gyömbért, 3 gerezd tört fokhagymát, megsóztam, hozzákevertem 2 dl görög joghurtot és egy kis citromlét.

A combok elég kicsik voltak, úgyhogy egészben hagytam őket, sőt némi tipródás után a bőrét is rajtahagytam. A csont mellet és oldalt is bevagdostam, bepácoltam ( úgy 4 órát), grillen nagyjából 40 perc alatt kis lángon megsütöttem. Kecskesajtos zöldsalátával és hagymalekvárral tálaltam.

Ilyen fűszerkeverék egyébként kapható itt-ott készen is, a benne lévő annatto magtól utánozhatatlan szép piros a színe.

Nincsenek megjegyzések: