2008. február 10., vasárnap

VKF XIII! TÚRÓGALUSKA VÖRÖSBOROS MARHAPÖRKÖLTTEL


Amikor elhatároztam hogy magam is gasztroblogger leszek,nem számoltam egy problémával: itt nemcsak főzni kell tudni hanem fotózni is... Maximalista lévén komoly erőfeszítéseket teszek ezen a téren, remélem látható némi halovány fejlődés.
Az alant részletezett köret évek óta nagy kedvencem,nemcsak nagyon finom, hanem kevés benne a szénhidrát, úgyhogy ha valaki ilyen diétát folytat, ajánlom figyelmébe.


TÚRÓGALUSKA

fél kiló túró
10 dkg liszt
3 tojás
csipet só

A hozzávalókat összekeverem és forró sós vizbe evőkanállal jól megtermett galuskákat szaggatok belőle. Ha feljött a víz tetejére, kész.

Mindenféle szaftos husival finom, én most marhapörköltet főztem mellé:

MARHAPÖRKÖLT


egy szép darab marhalábszár( kb.1 kg )
szalonna
kereskedelmi mennyiségű vöröshagyma és fokhagyma
1-1 db zöldpaprika és paradicsom
só, bors, pirospaprika, őrölt kömény, majoranna
vörösbor


Lehet hogy ez a recept nem azonos a mesterszakács könyvekben található klasszikus pörköltével,de én már régóta így csinálom és még senki sem panaszkodott.


A szalonnát kiolvasztom és a vöröshagymát megfonnyasztom rajta, később teszem hozzá a fokhagymát és a becsületes méretű kockákra vágott húst. Átpirítom,hozzáadom a paprikát és a hámozott paradicsomot, megfűszerezem ( nem szoktam sajnálni ) és a saját levében 2-3 órát,de ha kell, akár 4 órát is főzögetem.Ha kevés alatta a lé, öntök alá egy kis vörösbort. Úgy szeretem ha sűrű és tartalmas a szaftja.
Tejföllel, céklasalátával, mmmm...

Nincsenek megjegyzések: