2008. február 17., vasárnap

VKF XIII! VADAS MARHA ZSEMLEGOMBÓCCAL

Hétvégenként viszonylag hosszabb időt szoktam tölteni az utódommal és ebből az alkalomból igyekszem finomságokkal elkényeztetni.( Anyaaaa...vadast főzzél!)


VADAS MARHA

1,5, kiló marhahús ( stefánia)
leveszöldség(vöröshagyma, sárgarépa,petrezselyem gyökér,darabka zeller)
babérlevél
majoranna
kakukkfű
só,bors
pici liszt
tejföl
mustár
citromlé
cukor


A húst a zöldségekkel és a fűszerekkel omlós puhára megfőzöm.(Marhahúst érdemes török hentesnél vásárolni,van egy a Kálvin térnél illetve a Karinthy Frigyes úton is. Megéri elzarándokolni,biztosan jó minőségű húst kaphatunk figyelmes kiszogálással kísérve,nem mellesleg egyéb ritka finomságokat is lelhetünk a boltban.) A zöldségeket a hagyma kivételével a főzőlével összeturmixolom, kevés liszttel, tejföllel sűrítem,mustárral,citromlével és kis cukorral pikánsra ízesítem. A felszeletelt húst a mártással és zsemlegombóccal tálalom.


ZSEMLEGOMBÓC

6 db zsemle
2 tojás
evőkanál zsemlemorzsa
2 dl tej
só,bors
petrezselyem
vöröshagyma
vaj

A zsemléket kockára vágom és a tejjel leforrázom. Belekeverem a vajon megpirított hagymát, a zsemlemorzsát, tojást, petrezselymet, összegyúrom, fűszerezem és vizes kézzel gombócokat formázok belőle.
Forró sós vízben 15 percig főzöm.

3 megjegyzés:

starfi írta...

annyira örülök, amikor látom, hogy nem csak én vagyok oda a vadasért:)

Neguilla írta...

Köszönöm!
Nagy tisztelőd vagyok egyébként titokban,finomakat főzöl!

starfi írta...

köszönöm szépen, igyekszem:)