2008. március 9., vasárnap

VKF XIV! LIBACOMB KÁPOSZTÁVAL ÉS PAPRIKÁS KRUMPLIVAL

Eléggé gondban voltam hogy a libát milyen körettel készítsem el. Sokféleképpen szoktuk enni, van amikor káposztás cvekedlit készítek hozzá, vagy lencsét, esetleg lecsót. Végül salamoni döntést hoztam: mindkét kedvenc köretemet elkészítettem hozzá. Íme:

LIBACOMB KÁPOSZTÁVAL

6 libacomb
fokhagyma
só,bors

1 kg savanyú káposzta
szalonna
vöröshagyma
fokhagyma
3 zöldpaprika
3 paradicsom
pirospaprika
bors
friss kapor


A libacombokat a tollmaradványoktól megtisztítom és kicsit beirdalom a bőrét. Sózom, borsozom, bedörzsölöm fokhagymával, és forró sütőben először fél órát, majd alacsonyabb hőmérsékleten fólia alatt még további 2 órát sütöm. A zsírját kanállal leszedegetem és gondosan megőrzöm azokra az estékre gondolva amikor az alacsony szerotonin szintemet egy kis zsíros kenyér ( lila hagymával persze ) igen előnyösen befolyásolja. Szóval, a libacombokat a sütési procedúra utolsó fázisaként ropogós-pirosra megpirítom.

A hagymát ezen közben a szalonnával megfonnyasztom és a paprikával, paradicsommal, fokhagymával és pirospaprikával egy lecsós pörkölt alapot készítek, a savanyú káposztát beleforgatom és megpárolom.( Szeretem ha picit ropogós marad.) Külön megsózni nem szoktam. Ha kész, friss kaporral megszórom. Elvetemültek tejfölt is tehetnek a tetejére.


PAPRIKÁS KRUMPLI

1 kg krumpli
szalonna
libakolbász
hagyma
fokhagyma
1 zöldpaprika
1 paradicsom
pirospaprika
őrölt kömény
só,bors

Nagyon finom ha apró szemű salátakrumpliból készítjük, amit ugyan macerás megpucolni, de a végeredmény érdekében ugyebár ez nem lehet akadály.
A hagymát megfonnyasztom a szalonnával, beleteszem a fokhagymát, paprikát-paradicsomot és a karikákra vágott libakolbászt. ( A Budagyöngyében vettem a piacon.) Hozzáteszem a krumplit, megfűszerezem és annyi vizet öntök rá hogy ellepje. Csak az elején fedem le, hogy a leve finom és sűrű legyen.

1 megjegyzés:

Scamorza írta...

Jézus Mária... :| Mikor hívod meg a húgocskádat (és a kísérőjét ;)) vacsorára? ;)))