2008. március 31., hétfő

GYÖMBÉRES-ALMÁS

Szeretném bejelenteni hogy tudok süteményt sütni. Az nyilvánvaló hogy ez a tény az eddig publikált munkásságomból nem derül ki, meg aztán amúgy is Csipetke nálunk a süti felelős, de már kezdtem aggódni hogy szégyenben maradok úgyhogy gyorsan sütöttem egyet.

GYÖMBÉRES-ALMÁS

25 dkg liszt ( nem szoktam nagy hisztit csinálni belőle, amilyen van otthon )
12 dkg porcukor
15 dkg vaj ( a margarint nem szeretem, de ha valaki meg tudja enni, ám csinálja abból.)
1 kk. sütőpor
1 tojás

8 db közepes alma
1 citrom leve és héja
2 ek. vaníliás pudingpor
15 dkg porcukor
1 kk. őrölt fahéj
5 dkg kandírozott gyömbér kis darabokra vágva

A hozzávalókból linzertésztát készítek, amelyhez a lisztet meg a cukrot a sütőporral átszitálom,a vajat belemorzsolom és a tojással összegyúrom. A hűtőben egy fél órát pihentetem, ezalatt összeállítom a tölteléket:
Az almákat meghámozom és felszeletelem. ( Nem kell nagyon apróra.) Hozzáteszem a cukrot, pudingport, citromlét-és héjat, fahéjat és a kandírozott gyömbért.
Egy 28 cm átmérőjű tortaforma alját sütőpapírral kibélelem és a linzertészta 2/3 részét belenyomkodom úgy hogy pereme is legyen. Az almát elrendezem benne, a maradék tésztát pedig kerek lappá nyújtom és ráborítom a tetejére. Villával megszurkálom, felvert tojással megkenem és 170 fokon 70 percig sütöm. Ha nagyon pirulna a teteje akkor fóliával letakarom.

Melegen vanília fagyival, hidegen tejszínhabbal finom...

Nincsenek megjegyzések: