2008. május 4., vasárnap

VKF XV! SZALONNÁBA GÖNGYÖLT BORJÚSZŰZ TÓCSNIVAL ÉS LECSÓVAL

Szinte sohasem vásárolok bevásárlóközpontokban,annyira nem szeretem. Annál inkább sokat vásárolok piacon, egészen messzire is hajlandó vagyok elzarándokolni egy-egy jobb fogásért. A régi, békebeli piacokat szeretem, ahol megismer a hentes, sőt alkudni is lehet. Egyik ilyen piaci portyám során csókolt homlokon a múzsa és született a következő recept:

SZALONNÁBA GÖNGYÖLT BORJÚSZŰZ TÓCSNIVAL ÉS LECSÓVAL

1 borjúszűz egyben (kb.1,2 kg.)
25dkg szeletelt bacon szalonna
só, bors, kevés fokhagyma

a lecsóhoz:
valamilyen finom szalonna( ismét)
vöröshagyma
leheletnyi fokhagyma
10 db zöldpaprika
1/2 kg paradicsom
pirospaprika
só,bors
pici cukor

a tócsnihoz:
3 nagy szem krumpli
1 tojás
2 ek. liszt


A húst sóval, borssal, kevés fokhagymával bedörzsölöm és a szalonna szeletekbe beburkolom. Ehhez a művelethez egy fólia darabra egymás mellé fektetem a szalonna szeleteket, majd ráteszem a húst és felteketem. Forró sütőben( 200C) 30 perc alatt megsütöm.

A lecsóhoz a hagymát-szalonnát megpirítom, ráteszem a meghámozott paradicsomot, sózom, borsozom, meghintem pirospaprikával, csöpp fokhagymát és pici cukrot teszek hozzá és megvárom hogy a paradicsom kicsit szétessen, ekkor hozzáteszem a zöldpaprikát ( egy kis csípős feltétlenül legyen közte!) és egy finom lecsót főzök belőle.

A tócsnihoz a krumplit lereszelem, összekeverem a tojással, kevés lisztet teszek hozzá, megsózom( ettől a krumpli nem barnul meg ) és serpenyőben kis palacsintákat sütök belőle.

Tejföllel, reszelt sajttal tálalom.

Nincsenek megjegyzések: