2009. április 13., hétfő

BÁRÁNYCOMB

A rokonaim tudják rólam hogy hozzám érdemes enni jönni. Pláne ha van a dolognak valami apropója, mint mondjuk ezúttal a Húsvét. Mivel a locsolóktól oly mértékben irtózom mint a vámpír a fokhagymától (lehet hogy el kellene gondolkodnom hogy vajon miért?), ezért az evés az a kifogás, mellyel a családtagjaim a közelembe merészkednek.

BÁRÁNYCOMB

A bárányt a sokat és méltán dicsért török hentesnél vettem a Magyar utcában. Bedörzsöltem rozmaring-kakukkfű-chilipehely-olívaolaj-bors-citromlé keverékkel és két napig pácoltam a hűtőben. Sütés előtt egy órát szobahőmérsékleten pihentettem, megsóztam, még kapott egy kis olívaolajat, majd 200 fokon 20 perc alatt hirtelen megsütöttem a tetejét. Ezután egy pici rosét öntöttem alá és 140 fokon 5 (azaz öt) órát sütöttem.
Nem túlzok ha azt mondom hogy mennyei finom lett...

Spenót tortával és salátával tálaltam.

Nincsenek megjegyzések: