2012. január 19., csütörtök

CSÍPŐS-HAGYMÁS TINTAHAL



Ha vásárolok valahol és valami különlegességet látok, nem bírok magammal. Így volt ez most is, gyönyörű tisztított tintahalat láttam a piacon. ( Kalamári? Squid? Be kell vallanom hogy sajnos nem tudom pontosan hogy mi is a különbség. ) Egyszóval, amolyan nagyobbacska, rendszertanilag nem pontosan behatárolható szépiák nyújtózkodtak a jégágyon. Nem tétováztam hát, alaposan bevásároltam belőle. A múltkor olaszos hangulatban voltam, most azonban valami fűszeres esett volna jól. Alig fél óra múlva már tálaltam is...

CSÍPŐS-HAGYMÁS TINTAHAL

60 dkg tisztított tintahal
1 fej vöröshagyma
1 fej fehérhagyma
2 gerezd fokhagyma
1 kk. chilipaszta
1 darabka gyömbér ( 2 cm)
2 ek. szójaszósz
2 ek. rizsecet (vagy más fehér ecet)
1 ek. nádcukor

pár szem egész bors
olívaolaj

A tintahal zsákját hosszában felvágom, éles késsel " berácsozom", ujjnyi szeletekre aprítom. Egy fazékban vizet forralok a vöröshagymával, sóval és pár szem borssal. Ha már jól forr, beleteszem a tintahal darabokat és egy, azaz egy percig főzöm ameddig a szeletek felkunkorodnak. Leszűröm.
A fehérhagymát  a fokhagymával aprítógépben nagyon finomra összekaszabolom, hozzáteszem a finomra reszelt gyömbért, a chilipasztát és serpenyőben kevés olajon addig pirítom ameddig illatozni nem kezd. Hozzáteszem a cukrot, az ecetet és a szójaszószt és jól összeforralom.
Beleforgatom a főtt tintahaldarabokat és a tetejét újhagyma zöldjével megszórom.

Rizzsel, fokhagymás-chilis uborkasalátával tálalom.

2 megjegyzés:

Erika írta...

Nagyon jól néz ki, imádom a tintahalat, jó ötletet adtál!

Neguilla írta...

Kedves Erika, Köszönöm..:-)