2008. április 20., vasárnap

BÁRÁNY KORMA

Vendégségben járt nálam a Medve és a Nyúl. Aztán meg befutott Kispöti, úgyhogy ebből az alkalomból gyorsan főztem egy kis bárányt...

BÁRÁNY KORMA

1 kg bárány apróhús
2 nagy fej hagyma
3 gerezd fokhagyma
4 nagyobb paradicsom meghámozva és feldarabolva
1 ek. reszelt gyömbér
1 kk. kurkuma, római kömény
1 ek. koriander
1 kis piros chili
1 fahéjrúd
pár szem kardamom
1 kk. garam masala
só,bors
2 dl. tejszín
olívaolaj vagy ghí
10 dkg. kókuszkrém vagy kókusztej por
friss koriander

A vöröshagymát nagyon apróra felaprítom,olívaolajon üvegesre párolom, beleteszem a zúzott fokhagymát és a gyömbért, kurkumát, koriandert, chilit, kardamomot, fahéjt és köményt. Erős tűzön kevergetem amíg illatozni kezd, ekkor beleteszem a paradicsomot és a bárányt, sózom,borsozom és saját levében puhára párolom. Ha nem lenne elég leve, pici vizet öntök alá.
Ha a hús puha, hozzáteszem a garam masalát, kókuszkrémmel és tejszínnel besűrítem, koriander levelekkel megszórom.

Köret: rizs vagy naan, illetve még sütöttem hozzá egy kis köményes-korianderes padlizsánt. A padlizsánt felszeleteltem, besóztam, majd megtörölgettem és megszórtam őrölt köménnyel és korianderrel. Olívaolajban aranysárgára sütöttem. Sajnos mire nekiálltam fotózni addigra megettük...

Már nem azért hogy magamat fényezzem, de zseniális!:-)

1 megjegyzés:

Scamorza írta...

Tényleg az... ;)