2008. április 20., vasárnap

BROWNIE

Mondtam hogy nem vagyok valami nagy sütis, meg különben is egy jó zsíros kenyér lila hagymával általában jobban meghat mint holmi édesség,de azért néha teszek kivételt, meg aztán az előbb részletezett vendégsereg mégse maradhat éhen csak azért mert én a libatöpörtyűt jobban szeretem. ( Volt egyszer egy ilyen eset, egy óbudai eléggé míves étteremben desszertként libatöpörtyűt rendeltem. A pincér majdnem segítségért kiáltozott, de aztán visszanyerte a lélekjelenlétét és kihozta. Még a mentőket sem hívta ki, hiába, ez egy igen jó hírű és patinás hely...:-))

BROWNIE

1,1/3 csésze liszt
2 csésze nádcukor
1,5 csésze kakaópor
1 csésze vaj
1 kk. sütőpor
6 szobahőmérsékletű tojás
1 csésze dióbél
1 csésze cukrozott narancshéj

A lisztet és a cukrot a sütőporral összekeverem, felolvasztom a vajat, óvatosan belekeverem a kakaót, majd apránként a lisztes keveréket és a tojásokat. Legvégén beleteszem a diót és cukrozott narancshéjat. A masszát egy kivajazott 28 cm-es tortaformába simítom és 180 fokon 40 percig sütöm.

Másnap az igazi egy kis tejszínhabbal vagy egy gombóc fagyival.

Nincsenek megjegyzések: