2008. június 2., hétfő

HAPPY BIRTHDAY KISPÖTI!


AZ ÜNNEPELT:... ÉS A MENÜ:...

TANDOORI BÁRÁNY

Mostanában eléggé rákaptam a bárányra. Ez a recept ugyanis eredetileg csirkéből készül,de bárányból...Isteni...
A báránybordákat a kedves hentes bácsi kicsontozta és igen figyelmesen bambusz pálcikákra felszúrta, nekem már csak pácolnom kelett. Az étel egyébként az agyag kemencéről kapta a nevét, amelyben Indiában sütni szokták, mi csak a jó öreg grillsütőt használtuk erre a célra. El kell mondanom hogy teljes sikerrel... A páchoz mésfél kiló húshoz összekevertem 4 dl joghurtot és 3 evőkanál fűszerkeveréket, amelybe tettem garam masalát (római kömény, koriander, őrölt kasszia, zöld és fekete kardamom, szegfűszeg, szerecsendió, csillagánizs), illetve volt még benne hagyma és fokhagymapor, kurkuma, pirospaprika, őrölt gyömbér, só és citromlé. Ebben a pácban állt a hús kb. 4 órát,de szerintem ha egy egész éjszakát pácolom, az sem ártott volna neki. Néhány percig sütöttem csak a rácson. ( A tűzért külön köszönet a Harcosnak!) Fokhagymás joghurttal ettük...

On the side:


VEGYES ZÖLDSALÁTA

Azt is mondhatnám hogy BMV-saláta... A hűtőben talált salátalevelekből ( jégsaláta, rukola ), koktélparadicsomból, petrezselyem levelekből és sajttal töltött olajbogyóból kevertem össze ezt a salátát a megfelelő színösszeállítás maximális szem előtt tartása mellett. Olívaolaj, citromlé, semmi egyéb...


SÜLT ÚJHAGYMA

A hagymákat forró sütőben megsütöttem, előtte kis olívaolajjal megpermeteztem. Csak pár percig kell sütni, nagyon hamar kész. Olívaolaj, balzsamecet, friss darált bors kerül a tetejére... Őrizni kellett, hogy maradjon mit feltálalni...






MARINÁLT SÜLT PAPRIKA FETA SAJTTAL

A mediterrán ételek közül ez a kedvencem. A színes kaliforniai paprikákat forró sütőben megsütöttem, fóliával letakartam, néhány perc után lehúztam a héját. Sóztam, borsoztam, tört fokhagymával, kapribogyóval ízesítettm, meglocsoltam olívaolajjal és egy kis balzsamecettel, na és rengeteg petrezselymet szórtam a tetjére. Úgy jó ha legalább egy napig érlelődik, a kockákra vágott fetát tálalás előtt kevertem a salátához.


ZÖLD SPÁRGA VAJJAL ÉS CITROMMAL

Zöld spárgát készíteni jobban szeretek mert kevesebb vele a macera. Csak levágtam a végét, sós-cukros vízben megfőztem (pár perc elég) ,vajat morzsoltam a tetejére, pár csepp olívaolajjal, citromlével meglocsoltam, petrezselymet, frissen darált borsot szórtam rá.

Nincsenek megjegyzések: