2015. július 29., szerda

KÖRTELEKVÁROS TEKERCS



KÖRTELEKVÁROS TEKERCS

Megint úgy kezdődött hogy rám maradt egy vödör körte. Kicsit ütött-kopott volt már, úgyhogy lekvárt főztem belőle, szokás szerint egy kis csavarral.

RUMOS KÖRTELEKVÁR

1,5 kg hámozott, kimagozott körte
45 dkg barnacukor
1 kk őrölt fahéj
1 citrom leve
1 dl rum

A körtét a citromlével felteszem főni, amikor már kicsit szétfőtt akkor beleteszem a cukrot és a rumot. Addig főzöm ameddig besűrűsödik. Tiszta üvegekbe töltöm, szárazgőzbe teszem.Sem zselésítőt, sem szalicilt nem teszek bele, sosem szokott megromlani. ( Mondjuk általában nincs is rá ideje.)

Vizes piskótát sütöttem Anyukám receptje szerint:

6 tojás
16 dkg kristálycukor
16 dkg rétesliszt
4 ek víz
1 csipet sütőpor

Az egész tojásokat a cukorral rugós habverővel felverem, egészen addig ameddig fehér és habos nem lesz. Ez eltart vagy 20 percig. Akinek gyenge a karizma az készítheti robotgéppel, én kislány koromban így tanultam és még sosem rontottam el.
A habos tojásba apránként beleszitálom a lisztet és a sütőport, legvégül kanalanként belekeverem a vizet.
Egy nagyobb tepsit sütőpapírral kibélelek, a tésztát elsimítom benne és 180 fokon 10 perc alatt megsütöm. A sütőt nem szabad kinyitni!

Ha kihűlt a tészta, megkenem a lekvárral és feltekerem.

Másodpercek alatt elfogyott....

Nincsenek megjegyzések: