2008. január 27., vasárnap

ANGOL HÁTSZÍN


Előrebocsátom, hogy az alábbi recept elkészítése csak szakképzett kannibáloknak ajánlott. Aki nem szereti a véres húst, az lapozzon tovább...
Korábban írtam hogy a főzés számomra alkotómunka , sőt felfedezés, kihívás.
Mindig érdekeltek az olyan ételek amit nem minden nap főz az ember lánya, esetleg valahol megkóstoltam és szerettem volna magam is megfőzni hogy "olyan" legyen mint amilyennek a híres étterem nem kevésbé híres séfje feltálalta. Ráadásul húsevő vagyok, ezért ez a témakör különösen izgatott mindig. Nem mondom hogy elsőre sikerült finom angolos húst sütni, de mára már kitapasztaltam a módját, és most megosztom Veletek:


ANGOL HÁTSZÍN


egy szép darab marha hátszín( 2 kg körüli, nagycsaládosok előnyben)
jóféle mustár
frissen őrölt bors
olaj



Csak érlelt, márványosan erezett húsból érdemes készíteni, különben kemény lesz. Ilyen húst legjobb hatásfokkal a Nagycsarnokban lehet beszerezni, ahol rámosolygunk a hentesre, és előadjuk hogy mit szeretnénk. Némi értetlenkedés után elő szokott kerülni az obligát húsdarab, amit további mosollyal illik megköszönni a helyi etikett szerint.
Namármost, a zsákmányolt marhát sütés előtt bekenem mustárral,bőven megszórom frissen őrölt borssal és annyi olajat öntök rá amennyi ellepi. Naponta megforgatom, megnézegetem, becézgetem és úgy 3-4 nap múlva (akár 5 napig is pácolódhat) a hús sütésre kész. A sütőt 220 fokra előmelegítem, a hátszínt kilónként 15 percig + 10 perc ( ez összesen 40 perc ) megsütöm. Csak sütés előtt szoktam megsózni!
Tálalhatjuk melegen is párolt zöldségekkel, de némi pihentetés után hidegen az igazi hajszálvékonyra szeletelve egy kis dijoni mustárral vagy chililekvárral, na és persze finom testes vörösborral.

1 megjegyzés:

Scamorza írta...

- Mi a kedvenc ételed?
- A hús.
- Na de milyen hús?
- A SOK hús!!! :))